Algemene Voorwaarde
Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, direct en open. Kort en duidelijk, zonder moeilijke woorden.
1. Definities
We gebruiken geen moeilijke woorden.2. Wie wij zijn en hoe u ons kunt bereiken
- Wij zijn Olienfant. Als u ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
Mail ons:Schrijf ons:Vlierberg 14
3755 BS EemnesVolg ons: - Handige nummers:
- Ons KvK-nummer:32056285
- Ons BTW-identificatienummer: NL001504318B83
3. Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing als u iets bij ons koopt of heeft gekocht. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder uw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor u doen en wat we van u verwachten.
Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval gelden daarnaast deze algemene voorwaarden ook.
4. Het aanbod
We vertellen u altijd eerlijk wat, wanneer en hoe u iets kunt kopen. En natuurlijk wat het kost en of u het kunt ruilen. Foutje op de productpagina? Daar mag u ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het foutje duidelijk een blunder is en u dat van tevoren had kunnen weten.
5. De overeenkomst
- We werken elke dag aan een veilige webomgeving. Kunt u met een gerust hart bij ons winkelen.
- Als u iets bestelt bij ons, krijg u daarvan een bevestiging per mail. Daarna houden we je steeds op de hoogte, totdat uw pakketje er is. Het zijn tenslotte uw spullen.
- We voegen alle informatie en gegevens die u nodig hebt bij uw bestelling, maar het meeste vind u ook op onze website. Bonnetje kwijt? Geen probleem. De digitale versie kun u terugvinden in uw Olienfant-account.
6. Herroepingsrecht
- Soms werkt het gewoon niet tussen u en uw product. In dat geval kunt u het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. We sturen u een nieuw product of u ontvangt uw betaling binnen 3 dagen terug.
- ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.
7. Wat we van u verwachten tijdens de bedenktijd
Pak uw pakket uit op uw manier en bekijk het product aan alle kanten. Bent u er niet blij mee? Doe er dan niets mee waarvan u zelf niet zou willen dat iemand anders dat vóór u gedaan heeft met uw aankoop. Doet u dat wel, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt.
8. Wat u van ons kunt verwachten na het retourneren
Heeft u binnen 14 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:- we sturen u een bevestiging van je aanvraag;
- we sturen u een nieuw product of u ontvangt uw betaling binnen 3 dagen terug.
9. Verzendkosten bij retourneren
Die zijn er natuurlijk niet.
10. Wat u niet kunt retourneren
Sommige producten kun je helaas niet terugsturen:- Producten die meer gebruikt zijn dan een enkele keer gepast.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
11. De prijs
- Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Zie ook artikel 4.
- De prijzen in onze winkels en op onze website zijn hetzelfde. Wel zo makkelijk.
- Alle prijzen zijn inclusief btw.
- Normale verzending onder de 100 Euro is altijd slechts 3,95 Euro verzendkosten binnen Nederland en België. Heen én terug.
- Normale verzending boven de 100 Euro is altijd gratis binnen Nederland en België. Heen én terug.
12. Nakomen beloftes en garantie
- We doen wat we beloven. En we zijn altijd eerlijk tegen u. Zie ook artikel 4.
- U heeft recht op een goed product. Punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dit natuurlijk voor u op. Hierbij volgen we altijd de wet. Tenzij we dat niet genoeg vinden: dan krijg je extra garantie. Als dit het geval is, zetten we dat altijd op de productpagina.
13. Bezorging en uitvoering
- We doen er alles, maar dan ook écht alles aan om u blij te maken. Daar zijn we zelfs een beetje obsessief in.
- In principe geldt: als u het op onze website kunt bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg u uw geld terug, of bieden we u een goed alternatief aan. Zo’n vervangend product mag u natuurlijk altijd ruilen
- Als uw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij u is, is dat onze schuld. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor u oplossen.
14. Betaling
- Als wij u vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct nadat we het bedrag hebben ontvangen je bestelling in orde.
- Klopt er iets niet in uw betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
15. Klachten
- Heeft u een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Zo vervelend zelfs, dat we verschillende noodplannen klaar hebben liggen voor het geval dat u een klacht hebt. Zo weten we zeker dat we dit zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen.
- Laat het ons snel weten als u een klacht hebt en omschrijf uw probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we u het beste helpen.
- U krijgt uiterlijk binnen 3 werkdagen antwoord van ons. We helpen u meteen, of u hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
16. En dan dit
Dit waren ze dan. Onze algemene voorwaarden. Als we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vindt u dat terug op onze website. We zorgen er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor u.